novinky
festival
soutěž
kapely
termíny
vstupenky
e-mail

Kabát  
Support Lesbiens  
Škwor  
Krucipüsk  
Nevím  
Doga  
Krucipüsk

Kapela KRUCIPÜSK vznikla na přelomu let 1991-1992 v severočeské liberecké kotlině vstupem leadra Oi!-punkový formace "HUBERT MACHÁNĚ" Tomáše Hajíčka (tehdy bicí+řev) do trash-metalovýho spolku "VETEŠ" Pavel Zadražil (kytara), Petr Slavík (basa), Jan Zrůst (bicí). Po pár týdnech zkoušení naskakuje na post druhý kytary Petr Paulus a kapela připravuje, a po pár měsících nahrává první a jediný demo "Ratata" a to ve své podstatě, základ pro stejnojmenný debut. Zima 1993 probíhá turné s kapelou Debustrol a na pár koncertech se na pódiu střídají i s Kabátem. Tam si jich všímá zpěvák Vojtek a Špalek, a pomáhají s vydáním prvního CD RATATA u firmy Monitor-EMI. Kapela odjíždí do Německého home studia Volkmara Mitkeho (jedno období též fungujícího v cz skupině Dunaj) aby pro tento počin natočila materiál a v květnu 1993 ho posílá na trh. Jde o rozmanitý počin který by se dal charakterizovat jako crossover&hardcore. Obal a design obstarává tehdy ještě ukrytý génius Marcel "Panzer" Musil, jako ostatně i na všech dalších plackách a reklamních tazích Krucipüsku. CD podporuje letní tour s kapelou Kabát. Z tohoto alba jsou použity některé písně na Monitorskych výběrech a to na: Ultrametal1-3, 13 fláků od Kaťáků atd. Dále kapela koncertuje, zkouší, připravuje materiál na další počin a opouští jí kvůlivá fetům Nácíček alias Petr Paulus. A je tu srpen 1996 a Krucipüsk je opět ve studiu! Tentokrát studio Hacienda Miloše "Dodo" Doležala pod křídly stáje Monitor a za producentského přispění M.Špalka (Kabát) a aranžérské dvojice Doležal+Hajíček vzniká CD "CIRKUS DNESKA NEBUDE" = jedním slovem Hardcore, kam Hajíček namontoval i živý dechy. Při tom připravuje Suicide agency (Tomáš Hajíček) a Lev Music (Luboš "Pinďa" Vilas), tour a řadu letních Festivalů k tomuto CD. Začínají velkolepým křestem v libereckém Domě kultury, kde se sešlo na 2000 lidí aby zkoukly výbornou pódiovou show za účasti libereckých divadelníků a mnoha hostí. Přibližně v polovičce tour roku 1997 se Hajíček loučí se starým obsazením, protože pro další vývoj kapely hledá muzikanty jiného ražení a cítění. Uvolněná místa obsazuje: Aleš Makyta-kytara (ex.King Size), Tomáš Marek-bicí (mnoho libereckých souborů) a přibližně půl roku hrají se seqencerovou basou. Poté se na postu baskytary objevují Cizák (ex.Debustrol), J.Peknuša (Drobný za Bůra a SolomonBob), Martin (Mandragora, Komár) a v létě 1998 nastupuje Karel Adam (ex.Moped, Kreyson, Vitacit).

V této sestavě je připravován a v říjnu 1998 je nahrán, opět ve studiu Hacienda, materiál na třetí CD "BIGADA BIGADA BABY", které vychází v prosinci téhož roku. Hajíček však zkouší, po předchozích nedorozuměních, vyměnit stáj EMI za fa.POPRON, se kterými jsou jako s každou velkou firmou, opět potíže co se propagace týče. F U C K !!!!

Na jaře 1999 se Hajíček loučí po neshodách s kytaristou Alešem Makytou a jeho místo obsazuje Robin Davídek (ex.Motorband, Vitacit). O chvíli později odchází i Tomáš Marek a střídají ho na krátká období: Pepa Cigánek (ex.Habera, dodo, wayn), Daniel Hafstein (ex.Mewa, Kreyson, Vitacit, Motorband, Brichta). V říjnu 2000 nastupuje mladý Vojta Douda (ex Black Cat). Na jaře 2001 probíhá tour s Divokym Billem. Hned po něm tour s kapelou Doga a poté objíždí všechny velký festivaly v Čechách, ostatně jako již čtyři roky. Hajíček nespí a hledá firmu pro vydání dalšího CD. Nabídka přichází od Sokol Power Voices a pracuje se dál. Na přelomu srpna a září 2001 nahrávají v ostravském studiu Citron a v říjnu vychází CD pod jednoduchým názvem "4" je fuck hustý (prohlásil Hajíček) a zase se koncertuje a jezdí a maká jako v každý fabrice.

V červnu 2002 opouští kapelu R.Davídek a K.Adam a band se omlazuje a houstne. Hajíček povolává do zbraně Rendu Rypara - kytara (Eleison) a Jarina Janka - basa (ex Eleison, Benedicta) a připravujou další CD. Tak to je zatím po 10ti letech konec pohádky, ale my vám pokračování slíbit M Ů Ž E M ! ! ! ! !

Tomáš Hajíček 2002